معرفی اولیه سرویس وان درایو (One Drive)[1]

بسیاری از ویژگی های مجموعه Office به منظور ذخیره و به اشتراک گذاری فایل‌ها به صورت آنلاین در نظر گرفته شده است. OneDrive فضای ذخیره سازی آنلاین مایکروسافت است، که شما می‌توانید به منظور ذخیره‌سازی، ویرایش و اشتراک گذاری اسناد و سایر فایل‌های خود به صورت رایگان از آن استفاده کنید. شما می‌توانید به سرویس  OneDrive از طریق رایانه (دسکتاپ یا همراه)، گوشی هوشمند یا هر وسیله دیگری که استفاده می‌کنید، دسترسی داشته باشید.

برای شروع کار با OneDrive، همه آنچه که باید انجام دهید این است که یک حساب کاربری مایکروسافت رایگان بسازید، چنانچه قبلا حساب کاربری نزد این سرویس را نداشتید.

هنگامی که یک حساب کاربری مایکروسافت داشته باشید، می توانید در Office وارد شوید. به این منظور کافسیت گزینه ورود را در گوشه بالای سمت راست پنجره اکسل کلیک کنید.

2015-11-17_09-35-16

 

مزایای استفاده از سرویس OneDrive

پس از آنکه به حساب کاربری Microsoft خود وارد شدید، چند مورد از مواردی که می توانید با سرویس OneDrive انجام دهید، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • دسترسی به فایل‌های خود در هر موقعیت و با هر وسیله: هنگامی که فایل‌های خود را در OneDrive ذخیره می‌کنید، می‌توانید به آنها از هر کامپیوتر، رایانه همراه یا تلفن هوشمند که دارای اتصال به اینترنت است دسترسی پیدا کنید. از این طریق همچنین قادر به ایجاد اسناد جدید در محیط OneDrive خواهید بود.

  • ذخیره گیری از فایل‌های خود: ذخیره کردن فایل‌ها در OneDrive به آنها یک لایه اضافی از حفاظت می‌دهد. حتی اگر مشکلی در کامپیوتر شما اتفاق بیافتد، سرویس وان‌درایو فایل‌های شما را امن و قابل دسترس حفظ خواهد کرد.
  • به اشتراک گذاشتن فایل‌ها: به اشتراک گذاشتن فایل‌های OneDrive شما با دوستان و همکاران آسان است. شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا سایرین می‌توانند چه فایل‌هایی را ویرایش کنند یا به سادگی بخوانند. این گزینه برای همکاری عالی است، زیرا چندین نفر می‌توانند یک سند را به صورت همزمان ویرایش کنند (این به عنوان همکاری سازنده نیز شناخته می شود).

 

ذخیره و باز کردن فایل ها

در محیط اکسل هنگامی که به حساب کاربری مایکروسافت وارد می‌شویم، هر زمان که فایل را ذخیره یا باز کنید، OneDrive به عنوان یک گزینه جدید نمایش داده خواهد شد. شما هنوز هم گزینه‌هایی برای ذخیره فایل‌ها در کامپیوتر خود دارید. با این حال، ذخیره فایل‌ها در OneDrive به ما اجازه می‌دهد از هر کامپیوتر دیگری به آنها دسترسی داشته باشیم و همچنین به شما اجازه می‌دهد فایل ها را با دوستان و همکاران به اشتراک بگذارید. 

به عنوان مثال، هنگامی که شما بر روی گزینه Save As کلیک  می‌کنید می‌توانید هر دو گزینه‌ OneDrive یا رایانه شخصی را به عنوان مکان ذخیره انتخاب کنید.

 

2015-11-16_13-50-49

 

 

 

[1] یکی از سرویس‌های شرکت مایکروسافت به منظور به اشتراک گذاری فایل‌های ذخیره شده در فضای مجازی می باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟