در درس قبل پروفسور بلنک ایده خیلی بزرگی رو مطرح می‌کنه، اینکه استارتاپ‌ها و تمامی کسب و کارهای نوپا نسخه کوچک‌تری از کسب و کارهای بزرگ و جاافتاده نیستند، اهمیت این نکته در این موضوع نهفته است که اگر بپذیریم استارتاپ‌ها متفاوت هستند، به صورت منطقی خواهیم پذیرفت که برای راه اندازی، مدیریت و راهبری یک استارتاپ باید از اصول متفاوتی در مقایسه با کسب و کارهای جاافتاده پیروی کنیم و به این منظور به مهارت‌های متفاوتی هم نیاز خواهیم داشت.

مهمترین تفاوت کسب و کارهای نوپا با کسب و کارهای جاافتاده و بالغ

در این درس ایشون به این موضوع اشاره می‌کنه که برای پی بردن و باور نسبت به این تفاوت بنیادی بین کسب و کارهای نوپا و جاافتاده، بهتره بدونیم که بخش عمده فعالیت‌های روزمره در هر کدام شامل چه نوع فعالیت‌هایی می‌شه. و در ادامه بحث می کنه که یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان این دو در اینه که استارتاپ‌ها بیشتر مشغول فعالیت‌هایی با ماهیت جستجو هستند، در حالیکه شرکت‌های بزرگ و جاافتاده بیشتر فعالیت‌های روزمره و زمانشون رو صرف اجرا می‌کنند. طبیعتاً این پرسش مطرح می‌شه که استارتاپ‌ها در جستجوی چه چیزی هستند و کسب و کارهای بزرگ‌تر و جاافتاده چه چیزی رو اجرا می‌کنند؟ این موضوع به تنهایی می‌تونه توضیح بده که چرا باید با دیدگاه متفاوتی با استارتاپ‌ها برخورد کنیم و برای موفقیتشون از راهکارها و مهارت‌های متفاوتی کمک بگیریم.

برای متوجه شدن بیشتر موضوع در درس‌های بعدی با ما همراه باشید و توجه داشته باشین که فهم این نکته که استارتاپ‌ها نسخه کوچک تر شرکت‌های بزرگ نیستند؛ در حقیقت از شما کارآفرین بهتری خواهد ساخت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟