مشکل ذاتی صادرات مواد غذایی

حمل و پشتیبانی صادرات موادغذایی خصوصا میوه و سبزیجات خیلی کار حساس و دقیقیه و کوچکترین تغییر در برنامه می تونه مشکل ساز بشه. از طرفی بازارهای اطراف هم نسبت به تغییر قیمت و کیفیت سریع عکس العمل نشون می دن.
با توجه به شرایط شیوع ویروس مدتی مرزهایی زمینی بسته بود، که موجب معطلی و تشکیل صف های طولانی شده. همچنین اعمال سیاست های حمایتی از بازار داخلی مقصدهای وارداتی هم یک تهدید جدیه.

تغییر صادرات مواد خام به محصولات ارزش افزوده

همه اینها درحالیکه که بخش قایل توجهی از بخش های بازار هدف با مصرف تازه خوری، این محصولات رو خریداری نمی کنن، بلکه اونها رو فرآوری شده در تولید سایر محصولات و مواد غذایی (مثل سالاد، سس غذاها،...) به کار می گیرن. این فرصتی رو فراهم می‌کنه تا با ایجاد ارزش افزوده، ضمن استفاده از ظرفیت‌های خالی تولیدی‌ها، با فرآوری این محصولات به شکل (کنسرو، رب، دودی، مربا، شور، ترشی، خشک شده، انجماد سریع، پودر شده و غیره) هم عمر قفسه و قابلیت نگهداری اون‌ها رو افزایش بدیم، هم حمل رو سبک‌تر و راحت‌تر کنیم، هم چالش نواسانات قیمت تأمین در فصل برداشت رو مدیریت کنیم و هم به تدریج روی توسعه یک برند در بازار هدف متمرکز می‌شیم. یک تیر و چند نشون در معنای واقعی اون.

سرمایه‌گذاری روی مهارت صادراتی
تنها لازمه اینکار شناخت بهتر بازارهای هدف و بخش‌بندی‌های اون از طریق تحقیق بازار و تجزیه و تحلیل نیازهای مشتریه. مهارتی که همه صادرکننده‌های حرفه‌ای به اون نیاز دارند. این کسب و کار در مقیاس کوچک تا بزرگ بین ۵۰ میلیون تا ۵ میلیارد تومان سرمایه‌ در گردش و تقریبا بدون سرمایه‌گذاری ثابت قابل انجامه و نرخ بازگشت سرمایه‌ای به مراتب بالاتر رو ممکن می‌کنه.

منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در ایده صادراتی با ارزش افزوده صنایع تبدیلی
در بازخورد تلاش می‌کنیم راهکارهای توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای این فرصت کسب و کار رو آموزش بدیم. بازخورد پروژه ای آموزشی ترویجی در خصوص مهارت‌های راه اندازی و توسعه کسب و کاره که با مدل عضویت فعالیت می‌کنه. برای عضویت رایگان در بازخورد، به آدرس زیر مراجعه کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟