راهکار سیستم هماهنگ شده در قوانین مبدا و موانع ورود صادراتی

وقتی یکی از مقاصد صادراتی، ورود کالای شما رو ممنوع کرده و یا براش تعرفه گذاشته، یه راهکار شناسایی و تغییر کد صحیح HS، متناسب با اون مقصد صادراتیه. تعریف محصول با کدهای جایگزین می‌تونه در شرایط تحریمی، ممنوعیت واردات، قوانین محدودکننده مبداء و اخذ تعرفه‌های غیررقابتی‌ راهگشا باشه.
وضع تعرفه ۲۰۰ درصدی روی صادرات هندوانه ایران
مثلا صادرات هندونه ایران به ترکیه در همین روزها، به علت افزایش ۲۰۰٪ تعرفه روی هندونه تازه با کد 080711 در بازبینی سال ۲۰۲۰، به مشکل خورده و یه راهکار موقت می‌تونه تعریف محصول در قالب هنوانه پوست کنده با کد 081400 و بهره‌گیری از تعرفه ترجیحی ۱۵٪ باشه. طبیعتا با این راهکار محصول نیاز به فرآوری بیشتر و حمل نیاز به کانتینر یخچالدار خواهد داشت، ولی کل هزینه‌ها در بازه توجیه اقتصادی و سودآوری بازرگان و به مراتب کمتر از تعرفه فوقه. پس اشراف بر ساختار و سیستم طبقه‌بندی کدهای HS خیلی مهمه و بدون شناسایی دقیق و صحیح کد HS محصول صادراتی و کدهای جایگزین اون، امکان تحقیق بازار، تجزیه و تحلیل اون و تعیین استراتژی ورود به بازار هم وجود نداره!
اهمیت کد hs در قوانین مبدا و موانع ورود
 
کدهای HS بین ۲ تا ۱۲ رقم هستند که ۴ تا ۶ رقم اول به صورت بین‌المللی مشترک و ثابته و ۶ رقم بعد، در سطح خط تعرفه ملی برای هر کشور می‌تونه متغییر باشه. برای هر کاربری و بخش‌های متفاوت هم، کدها تفاوت می‌کنن.
کد HS چیزی بیشتر از یه الزام برای اظهارنامه‌ست، کدهای سیستم هماهنگ توصیف و کدگذارى کالا (HS) زبان مشترک بین بازرگانان، شبکه حمل و پشتیبانی تجارت بین‌الملل، گمرک‌ها و نهادهای سیاست‌گذاری و عمومی در حوزه تعریف محصوله. این کدها اغلب به جای شرح محصول با کاربری‌ متفاوت، به کار می‌رن و مبنای اعمال تعرفه‌های گمرکی‌ان.
ساختار کد HS در سطح خط تعرفه ملی
 
در بازخورد درس‌هایی برای آشنایی با سیستم هماهنگ توصیف و کدگذارى کالا (HS) تدارک دیده شده که در این آدرس در دسترس اعضا می‌باشد. به منظور عضویت می‌توانید به بخش عضویت ویژه مراجعه نموده و مطابق نیاز یکی از برنامه‌ها رو خریداری نمایید، همچنین با ثبت‌نام رایگان در بازخورد، می‌تونید از آخرین درس‌ها و دوره‌های اون مطلع بمانید.
 
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟