دوره آموزش آنلاین چگونه یک استارتاپ بسازم، چیست؟

دوره آموزشی چگونه یک استارتاپ بسازیم دوره‌ای تجربی و پروژه محور است که توسط پروفسور استیو بلنک (کارآفرین سریالی با 8 تجربه کارآفرینی، استاد و مدرس دانشگاه‌های استنفورد، برکلی و کلومبیا و نویسنده کتاب‌های چهار مرحله تا ظهور و همچنین راهنمای کارآفرینان) طراحی شده است. در این دوره آنچه تا امروز در خصوص ماهیت و نحوه راه اندازی کسب و کار درست پنداشته می‌شده، و تمامی مواردی که امروز به تدریج طی ۵۰ سال گذشته در این خصوص فهمیده‌ایم، به زبانی ساده برای مخاطبانی چون دانشجویان، دانش‌آموختگان، صاحبان ایده راه اندازی کسب و کار و کارآفرینان توضیح می‌داده می‌شود. به همین ترتیب وی یافته‌های امروز در خصوص راه اندازی کسب و کار را به صورت مرحله‌ای و گام به گام برای مخاطبان خود آموزش داده و ضمن این آموزش پیشنهاد می‌کنه که با استفاده از ایده‌های خودمون، حین آموزش به راه اندازی کسب و کارمون بپردازیم تا ضمن آموزش، مراحل بسیار با اهمیتی در خصوص راه اندازی کسب و کار مورد نظرمون رو پیش ببریم.

دوره آموزش آنلاین چگونه یک استارتاپ بسازم، چطور به من در مسیر راه اندازی کسب و کار کمک می‌کنه؟

در این دوره پروفسور بلنک توضیح می‌ده که چطور ما طی ۵۰ سال گذشته موضوع راه اندازی کسب و کار رو به کل اشتباه فهمیده بودیم و اینکه فکر می‌کردیم، استارتاپ‌ ها (کسب و کارهای نوپا) در حقیقت نسخه کوچک تری از شرکت‌های بزرگ هستند! درک این اشتباه از این نظر حائز اهمیته که اگر فرض کنیم کسب و کار نوپا تنها در اندازه و منابع با یک کسب و کار بزرگ و جا افتاده تفاوت داره، تمام تلاشمون رو به کار می‌بندیم تا در حد ممکن تقریبا همون کارهایی رو که در یک کسب و کار جا افتاده و نسبتاً بزرگ به صورت روزانه انجام می‌شه، از روز اول یک استارتاپ هم انجام بدیم. به عبارت دیگه در انتخاب استراتژی، نحوه ورود به بازار، نحوه تخصیص منابع، تبلیغات، تیم سازی و به کارگیری نیروی انسانی و همه مواردی که در کسب و کار اهمیت داره مثل یک کسب و کار بزرگ و جا افتاده فکر می‌شه و با همون اصول ولی در مقیاس کوچک‌تر تصمیم‌گیری می‌شه. ولی امروز به خوبی می‌دونیم که این به کلی اشتباهه و یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌هاست.

در حال حاضر می‌دانیم که استارتاپ ها سازمان‌هایی بسیار متفاوت و منحصربفرد هستند که تفاوت‌های اساسی و ماهوی با کسب و کارهای بزرگ و جاافتاده دارن و همین ادراک به ما کمک می‌کنه تا مهارت‌های لازم برای راه اندازی و توسعه کسب و کار نوپا رو بهتر بشناسیم و راهکارهای لازم برای تقویت این مهارت‌ها رو شناسایی کنیم و توسعه بدیم. مهارت هایی که تا پیش از این اساسا به عنوان مهارت شناخته نمی شدن و هیچ روش علمی برای توسعه و تقویتشون نداشتیم، مهارت‌های راه اندازی کسب و کار مثل ارزیابی ایده، توسعه مشتری، تیم سازی، مدل سازی کسب و کار، تحلیل و بهبود مدل کسب و کار، توسعه کمینه محصول قابل ارائه با روش‌هایی نظیر توسعه چابک و تفکر طراحی و مهارت‌های تأمین مالی نوآوری. 

این دوره آموزشی برای تمامی کسانی طراحی شده که می‌خواهند یاد بگیرند چطور می‌توان یک کسب و کار نوپا یا استارتاپ موفق ساخت. فرقی نمی‌کنه اگر کارآفرین سریالی هستین و در جستجوی شیوه‌های انجام بهینه و موثرتر این فرآیند باشین و یا اینکه تجربه اولتون از کارآفرینی باشه، دوره آموزشی چگونه یک استارتاپ بسازیم به صورتی طراحی شده که نه تنها اسرار و شیوه‌های انجام فعالیت‌های مورد نیاز راه اندازی کسب و کار رو به صورت گام به گام آموزش می‌ده، بلکه اگر ایده‌ مناسبی برای راه اندازی کسب و کار داشته باشین و همت لازم برای این کار رو هم داشته باشین، مربیان بازخورد رو در کنارتون قرار می‌ده تا ضمن آشنایی با مفاهیم لازم برای راه اندازی کسب و کارتون، گام‌های اول ولی بسیار با اهمیتی رو برای تحقق رویاهاتون بردارین. این دوره کمک می‌کنه وارد دنیای واقعی و میان مشتریان بالقوه کسب و کار مورد نظرتون بشین و مفروضاتتون از بخش های مختلف کسب و کارتون رو با اونها در میان بذارین و با چیزهایی که از این مسیر یاد می‌گیرین، احتمال موفقیت کسب و کارتون رو افزایش بدین. امیدواریم با ما طی این مسیر همراه باشین. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟