خالی/ریال 0

مربیگری، آموزش و مشاوره راه اندازی کسب و کار

مربیگری در بازخورد مبتنی بر روش توسعه مشتری در راه اندازی استارتاپ ناب و با به کارگیری حلقه یادگیری بازخورد می‌باشد.

شما اینجا هستید

شناسایی و شفاف‌سازی مفروضات مدل کسب و کار

در ابتدا،‌ مدل کسب و کار نامعلوم و مجموعه‌ای از مفروضات آزمون نشدست، که باید در قالب فرضیات رد شدنی در همه بخش‌ها بیان بشه. ولی این فقط اول راهه، اولویت تیم استارتاپ اینه که این فرضیات رو جهت اصلاح یا تأیید مدلش، اعتبارسنجی کنه که با فرآیند توسعه مشتری و در ۲ فاز جستجو و اجرا انجام می‌شه.

 

جستجوی مدل کسب و کار

پس قدم اول جستجو و اعتبارسنجی کلیت مدل کسب و کاری مقیاس‌پذیر و تکرارپذیره. در جستجوی مدل باید طبق فرآیند مدونی با حلقه یادگیری بازخورد، چندین بار تمرین و تکرار و چرخش انجام بشه تا به مدلی معتبر برسیم. در فرآیند توسعه مشتری فاز جستجو در دو مرحله کشف مشتری و اعتبارسنجی مشتری انجام می‌شه.

اجرای مدل کسب و کار

در این مرحله از فاز جستجو به فاز اجرا وارد می‌شیم و حالا به طرح تجاری به عنوان مستندی که به صورت تفصیلی به بازار،‌رقابت، برنامه عملیاتی، برنامه مالی و پیش‌بینی‌های مربوطه می‌پردازه، نیاز خواهیم داشت. در فرآیند توسعه مشتری فاز اجرا در دو مرحله ایجاد و رشد مشتری و ایجاد کسب و کار انجام می‌شه.

 

کشف مشتری

ای مرحله با استفاده از چشم‌انداز کارآفرین، مفروضاتی رو تبیین، و بعد برنامه مدونی برای آزمون این مفروضات با استفاده از دیدگاه و نقطه نظرات مشتریان و تبدیل اون‌ها به واقعیت، پیشنهاد می‌کنه.

اعتبارسنجی مشتری

این مرحله بررسی می‌کنه که آیا مدل خروجی مرحله کشف مشتری، مقیاس‌پذیر و تکرارپذیره. نتیجه  رد شدن مدل، انجام چرخش و اعمال تغییرات اساسی لازم در مدل و بازگشتن به مرحله قبلی است.

رشد مشتری

این مرحله نتیجه تأیید مدل در فاز جستجو و در حقیقت آغاز فاز اجراست. این مرحله به چگونگی ایجاد تقاضا می‌پردازه و اینکه به منظور توسعه کسب و کار، چطور تقاضای حاصله رو به کانال‌های فروش هدایت کنیم.

ایجاد کسب و کار

این مرحله به عنوان آخرین بخش از مراحل توسعه مشتری، گذاری است که تیم استارتاپ رو به سمت راه اندازی کسب و کاری که بر روی اجرای مدل تأیید شده تمرکز داره، در ماهیت حقوقی خودش هدایت می‌کنه.

طراحی مدل کسب و کار

در ابتدا به جای صرف زمان و منابع روی برنامه‌ریزی و تحقیقات، بنیانگذارها (کارآفرین) می‌پذیرند که در روز اول صرفاً یک سری مفروضات آزمون نشده دارند (نوعی حدس‌ هوشمندانه)! و کاری که باید انجام بشه، جمع‌آوری شواهد تأیید کننده اون‌ها طی فرآیند استارتاپ نابه؛ که با خلاصه سازی این مفروضات در بوم مدل کسب و کار شروع می‌شه.

فرآیند توسعه مشتری

بعد، فرآیند استارتاپ ناب، با رویکرد «خارج شدن از دفتر و محل کار» از مراحل توسعه مشتری به منظور آزمون این مفروضات و جمع‌آوری شواهدی که نشون بده آیا اون‌ها واقعیت دارند یا خیر، استفاده می‌کنه. بنیانگذارها با سرعت و چالاکی می‌رن و از مشتریان، خریداران و شرکای بالقوه‌شون در مورد تمام بخش‌های مدل کسب و کارشون بازخورد می‌گیرند.

تناسب کمینه محصول پذیرفتنی با بازار

مبتنی بر اطلاعات و شواهد جمع‌آوری شده، تیم استارتاپ سریعاً «کمینه محصول پذیرفتنی» یا MVPشون رو آماده و بازخورد مشتری‌ها رو استخراج می‌کنه. بعد با استفاده از نظرات اون‌ها، مفروضاتشون رو اصلاح می‌کنند. استارتاپ ناب این حلقه بازخورد رو مکرراً به کار می‌گیره، تا با اعمال اصلاحات جزئی یا اساسی (Pivot) به تناسب لازم با بازار برسه.

در ابتدای مسیر کارآفرینی؛
برای تبدیل یک تجربه‌ خوب به تجربه‌ای موفق، برنامه‌ داریم.

برنامه آموزشی توسعه مشتری که با زمان کم و مشغله‌های روزانه یک تیم استارتاپی پویا تناسب داشته و همه آنچه را که برای تناسب محصول بازار نیاز دارید، برای شما در نظر گرفته است.

 

با بسته خدمات زیر تلاش می‌کنیم در چالش‌های پیش رو در کنارتون باشیم ...

استارت‌آپ و راه‌اندازی کسب و کار

راه‌اندازی کسب و کار و ورود به بازار بر اساس یک ایده نیازمند طی فرآیندی است که منجر به تصمیم‌گیری می‌شود؛ تصمیم مهم و حیاتی که باخورد تلاش نموده، ضریب اطمینان آن را افزایش دهد.

جذب و نگهداری مشتریان

جذب مشتریان جدید نه تنها برای کسب و کارهای نوپا، بلکه برای قدیمی‌ترها هم گاهاً دشوار است. بازخورد برنامه‌ای مدون برای جذب و نگهداری مشتریان دارد.

هک رشد

رشد کسب و کار نه تنها یکی از عوامل انگیزشی صاحبان کسب و کار برای دستیابی به سود بیشتر است، بلکه لازمه حیات یک کسب و کار و مانع اصلی ورود بازیگران جدید به عرصه محصولات مشابه محسوب می‌گردد.

راهبری کسب و کار

راهبری یک کسب و کار کوچک، نیز مانند یک کسب و کار بزرگ با چالش‌های روزمره مواجه است. آنچه متفاوت به نظر می‌رسد منابع و راه‌کارهای نوآورانه برای استفاده بهینه از منابع در دسترس است.

بیمه و چالش‌های نیروی انسانی

نیروی انسانی کارآمد و با انگیزه سرمایه اصلی هر کسب و کار محسوب می‌گردد. جذب، نگهداری و پرورش نیروهای کارآمد فرآیندی چالش برانگیز و طولانی است که بهره‌گیری از خدمات مربیان کارآزموده را ضروری می‌نماید.

مالی و مالیاتی

با اهتمام دولت به شکل‌گیری اقتصاد مالیاتی، مشاوره و بهره‌گیری از تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک می‌توان اهرم رقابتی مناسبی برای ورود و بقاء در بازار ایجاد نماید.

ارزیابی ایده‌های فردی و سازمانی

مربیان بازخورد مشتاق هستند تا با بررسی همه جانبه مسائل و چالش‌های مورد نظر شما، دانش، تجربیات و راهکارهای پیشنهادی خود را برای نحوه به کارگیری ایده مورد نظر با شما به اشتراک بگذارند.

استراتژی خروج

تغییر زمینه اصلی فعالیت کسب و کار تصمیم بزرگی است که اگرچه معمولاً به پشتوانه تجربه فرد اتخاذ می‌گردد، نیازمند بررسی‌های چندجانبه‌ای است که کم اهمیت‌تر از شروع یک کسب و کار نخواهد بود!

 

نکته کاربردی: اولویت خدمات مشاوره و مربیگری برای صاحبان ایده (در مرحله ارزیابی ایده) و استارتاپ‌های فعال در مراحل ابتدایی، و با هدف رفع چالش‌های پیش‌رو، افزایش ظرفیت توسعه و رقابت‌پذیری کسب و کار در نظر گرفته شده است. این تیم‌ها ضمن استفاده از آزمون‌ها، دوره‌ها، درس‌ها، ابزارها و منابع در نظر گرفته شده، می‌توانند در کارگاه‌های حضوری پروژه محور شرکت نموده و تمام مسیر را در کنار مربیان بازخورد طی نمایند.